Buah Manis Pengganti Gula

buah

Buah Manis Pengganti Gula ? Terdapat beberapa buah-buahan yang boleh digunakan sebagai pengganti gula dalam makanan atau minuman kerana rasa manis semulajadinya. Beberapa pilihan buah yang boleh digunakan sebagai pengganti gula termasuk:

Pisang: Pisang masak mempunyai rasa manis semulajadi dan tekstur lembut, jadi ia boleh digunakan untuk memaniskan kek, roti atau smoothie.

Kurma: Kurma segar atau kering mempunyai rasa manis yang tersendiri dan boleh digunakan sebagai pemanis semula jadi dalam makanan atau minuman. Kurma juga kaya dengan serat dan nutrien.

Epal: Epal juga mengandungi gula dan serat semulajadi yang baik untuk penghadaman. Ia boleh digunakan untuk membuat sos manis atau puri sebagai pengganti gula dalam resipi.

Mangga: Mangga masak mempunyai rasa manis yang kuat dan boleh ditulen untuk membuat sos atau ditambah kepada smoothie untuk rasa manis semula jadi.

Strawberi: Strawberi ialah buah yang manis dengan kandungan gula semulajadi yang agak tinggi. Ia boleh ditulenkan dan digunakan sebagai topping atau campuran dalam pelbagai hidangan.

Selain itu, buah-buahan ini juga mengandungi pelbagai khasiat dan serat yang baik untuk kesihatan badan. Walaupun buah-buahan ini mempunyai rasa manis semulajadi, ia tetap dinasihatkan untuk mengambilnya secara sederhana, terutamanya jika anda mempunyai keadaan kesihatan tertentu seperti diabetes. Sentiasa berunding dengan doktor atau pakar pemakanan anda jika anda mempunyai kebimbangan khusus tentang pengambilan gula dalam diet anda.

Jus Buah Tinggi Gula

Zaman kemajuan nih, semua orang kata minum jus buah bagus untuk kesihatan. Macam-macam resepi buah ada, campur itu ini dan macam-macam lagi. Tapi hari ini saja nak beringat sikit tentang kandungan gula dalam buah. Jus buah pun kekadang campur gula kasar nak bagi sedap.

Memang kita nak rasa sedap, kita campur gula, tapi bukan semua gula boleh campur je. Kalau korang rajin baca white sugar nih, semua cakap white sugar memang bahaya, sampai kata macam-macam penyakit ada. Gula dikatakan pencuri tenaga, gula sebabkan diabetes, dan gula boleh lemahkan antibodi kita. Ada satu buku best bertajuk  ” Lick the Sugar Habit: Sugar Addiction Upsets Your Whole Body Chemistry ” hasil penulisan Dr Nancy Appleton menceritakan tentang masalah addict gula dan cara mengatasinya.

Satu cara mudah nak buat jus sihat ialah jangan campur gula langsung.

Alternative lain kata guna gula stevia, gula organik, takpun gunakan gula yang memang dah semulajadi dalam buah tersebut. Lain pulak dengan orang yang mempunyai masalah diabetes. Mereka nih tak digalakkan minum jus, sebaiknya makan buah terus. Paling penting, kena jaga kandungan karbohidrat dalam portion makanan, supaya gula tak naik tinggi dalam darah.

Resepi jus kiwi abah kat bawah ni ada campur gula putih tuh, hehehe, nak kasih sedap je. Sekali sekala minum ok, kalau hari hari minum gula je, parah badan. Orang kata kalau nak cantik kena minum banyak airlah, kena makan vitamin B kompleks. Jawapan dia sebab gula nih. Nak pecahkan gula , perlukan air banyak, bila air dah banyak pakai, air kat tempat lain dah berkurang, sebab tuh muka kusam kering je. Vitamin B pulak bagus bantu metabolize gula yang masuk dalam badan nih, jadi tenaga yang berguna. Nak pilih vitamin B ni macam biasa pilih yang terbaik dalam kajian #landmarkstudyterbaik Ok ?

jus buah manis pengganti gula

MAKAN BUAH SAAT PERUT KOSONG.

*Doktor STEPHEN MAK* merawat Pesakit2 Barah stadium akhir dengan cara unik. Ramai Pesakit2 ya sembuh. “Ini merupakan strategi saya untuk menyembuhkan Barah. Tingkat kejayaannya 80%,” tegas Mak.

Pesakit Barah seharusnya tidak mati. Terapi Anti Barah sudah ditemukan yakni makanlah buah-buahan saat perut kosong atau sangat lapar. “Saya mohon maaf kepada ratusan Pesakit2 Barah yang telah meninggal akibat pengobatan konvensional,” pungkasnya.

TIPS MAKAN BUAH yang TEPAT.

*Hindarilah* makan buah setelah makan nasi dan lauk. Cara ini sangat dilarang atau *haram*, jikalau Anda ingin bebas dari serangan barah dan penyakit mematikan lainnya.

Jika Anda makan buah saat perut kosong, maka detoksifikasi sistem tubuh Anda meningkat berkali-kali ganda. Problem kelebihan berat badan dan penyakit mematikan lainnya teratasi.

DAHSYATNYA BUAH-BUAHAN.

Jika Anda makan nasi, lalu menyusul buah, maka buah ditahan oleh nasi sebelum menuju usus. Nasi dan buah membusuk, berfermentasi, dan berubah menjadi asam. Tubuh yang sangat asam penyebab barah dan penyakit mematikan lainnya.

Saat buah bersentuhan dengan nasi di usus, maka seluruh massa nasi perlahan rusak. Jadi, silakan makan buah saat perut kosong atau sebelum makan nasi dan lauk.

EFEK SALAH MAKAN BUAH.

Mungkin Anda pernah mendengar keluhan yakni setiap kali makan semangka, ada orang menderita sendawa, ketika makan durian perutnya kembung, ketika makan pisang rasanya segera ke toilet dan lainnya. Perkara ini tidak akan terjadi, jikalau Anda makan buah apa saja saat perut kosong. Karena buah-buahnya bercampur dengan pembusukan makanan lain, sehingga menghasilkan gas dalam usus.

Rambut uban, rambut gugur, botak, gugup, dan lingkaran hitam di bawah mata tidak akan terjadi, jikalau Anda makan buah saat perut kosong.

_*Limau dan lemon bersifat asam, tetapi menjadi alkalin (basa) di dalam tubuh, jikalau dimakan saat perut kosong,” ulasan dokor HERBERT SHELTON yang melakukan research khusus tentang Asam Basa Tubuh.*_

BUAH, UMUR PANJANG & SEHAT

Jika Anda menguasai cara makan buah yang benar, maka Anda memiliki rahasia keindahan tubuh, umur panjang, kesihatan, vitalitas, kebahagiaan, dan berat badan ideal.

BAHAYA BUAH YANG DIPANASKAN ATAU DIMASAK.

Saat Anda minum jus buah, minumlah jus buah segar, bukan dari dalam tin, bungkusan, atau botol.

Jangan minum jus yang dipanaskan. Jangan makan buah yang dimasak, karena semua nutrisi sudah hilang. Anda hanya mendapatkan rasanya saja. Memasak buah-buahan akan menghancurkan semua vitamin yang ada dalam buah. Makan buah utuh lebih baik dari pada minum jus.

Jika Anda minum jus buah segar, minumlah dengan perlahan, karena Anda harus membiarkannya bercampur dengan air liur (ensim di mulut) sebelum menelannya.

TERAPI BUAH TIGA HARI BERTURUT-TURUT TANPA NASI & LAUK.

*Silakan* Anda coba mengkonsumsi buah selama 3 hari berturut-turut untuk membersihkan semua racun (detoksifikasi) di tubuhnya—hanya makan buah dan minum jus buah segar selama 3 hari berturut-turut tanpa makan nasi dan lauk. Teman-teman Anda akan melihat Anda lebih segar, cantik, dan enerjik.

BAHAYA MINUM AIR SEJUK SETELAH MAKAN: PEMICU BARAH.

Jika Anda *selalu* minum *air sejuk* (air batu) setelah makan, maka tamatlah hidup Anda. Karena semua jenis barah sedia menghancurkan tubuh Anda.

Minum air batu setelah makan sangatlah nikmat, tetapi sangatlah membawa sengsara. Air batu mengentalkan semua makanan berminyak yang baru saja Anda makan. Akibatnya proses pencernaan menjadi sangat lambat. Usus akan sangat cepat rosak, karena memaksa kerjanya.

Lebih dari itu, makanan berlemak dan telah membeku akan melapisi dinding usus Anda, sehingga perlahan memicu Barah Usus.

Tentu saja Anda akan semakin gemuk dan sekaligus perlahan menginap barah ganas. Karena itu, minumlah sup hangat atau air hangat setelah makan.

Semakin Anda tahu, semakin besar peluang Anda untuk bertahan hidup, sehat, dan umur panjang tanpa biaya mahal.

Buah Cermai Bersihkan Saluran Darah

Buah cermai pun anak-anak muda kita ramai yang tak kenal. Inikan pula herba-herba untuk luka luaran dan dalaman, tingkatkan sistem imun, lancarkan aliran darah dan sebagainya. Jangan biarkan anak-anak kita lupa tentang khasiat khazanah bumi kita. Persiapkan mereka untuk akhir zaman. Bahan alami itu makanan, ubat dan juga penawar. Jangan sesekali lupa.

Korang tahu tak. Buah cermai atau nama saintifik dia Phyllanthus acidus jika dimakan mentah. Bagus untuk membersihkan saluran darah. Ia kaya dengan fitokimia semulajadi seperti caffeic acid (yang bertindak sebagai antioksidan bagi membunuh kuman di dalam darah serta sel kanser), adenosine (meredakan degupan jantung dengan cara mengembangkan saluran darah, merencat virus seperti virus denggi, membaiki tisu rosak, bagus untuk saraf tunjang), kaempferol (antioksidan yang kuat untuk membunuh kuman) dan hypogallic acid (anti kuman). buah manis pengganti gula

Buah Untuk Masalah Angin

SENARAI BUAH-BUAHAN YANG BOLEH DAN TAK BOLEH DIMAKAN SEKIRANYA ANDA MEMPUNYAI MASALAH ANGIN YANG BANYAK DALAM BADAN.

( Tak Boleh Dimakan )

1. Nangka (angin )
2. Cempedak (asid kuat/angin)
3. Duku (Bisa)
4. Langsat (Bisa)
5. Durian (Asid/Angin )
6. Mangga muda ( Masam/Asid)
7. Anggur (Masam)
8. Jambu Batu (Masam)
9. Pisang (Berbiji di tengah)
Contoh : Pisang Tanduk,Nangka
10. Manggis (Masan/bergetah)
11. Buah Nenas (Tajam/Bisa)
12. Buah Epal Hijau (Masam)
13. Jeruk
14. Kiwi (Masam)
15. Oren (Masam/asid)
16. Lemon (Masam/Asid)
17. Strawberry (Masam/Asid)
18. Markisa (Masam)
19. Durian ( Asid )

( Yang Boleh di Makan )

1. Tembikai ( Buang Biji & jangan ambil banyak)
2. Tembikai Susu
3. Pisang (Pisang montel,Pisang emas,Pisang awak)
4. Buah Lai
5. Buah Pear
6. Buah Epal Merah
7. Buah mangga kuning (Masak)
8. Buah Betik
9. Buah Laici
10. Buah Mata kucing
11. Kurma (Paling Bagus)
12. Buah Salak
13. Buah Rambutan
14. Avocado
15. Jambu Air
16. Delima
17. Pulasan
18. Buah Naga
19. Jagung
20. Anggur (Manis)

DISCLAIMER : Kesesuaian sesuatu makanan itu bergantung pada ketahanan, Metabolisme dan Antibodi individu tersebut. buah manis pengganti gula.

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Leave a Reply